Jong ondernemer Roy Vathorst (24-07-1996) is één van de bekendste namen in het onderwijs als het gaat om meer bewustwording creëren over digitale geletterdheid, sociale media en kunstmatige intelligentie. Met meer dan 10 jaar ervaring in het geven van voorlichting binnen het onderwijs, weet hij tijdens zijn interactieve lezingen mensen altijd te verbazen met waardevolle inzichten. Met zijn expertise legt hij graag de focus op het overbrengen van boodschap op interactieve wijze, maar met een serieuze ondertoon. Een verbinding tussen kind, ouders en leerkrachten zet hij hierbij altijd centraal.

Biografie van Roy Vathorst

Roy Vathorst begint zijn carrière al op 12-jarige leeftijd met een miljoenen netwerk via het platform Hyves. Na 3 jaar ondernemen op sociale media, vanuit zijn zolderkamer, merkt hij een grote kloof tussen jong en oud als het gaat om kennis en bewustwording over sociale media. Hij start op zijn eigen school met het geven van voorlichting hierover en staat binnen een jaar ineens op ruim 50 scholen.

Naast het geven van voorlichting op scholen bleef zijn interesse voor marketing via sociale media ook bestaan. De vraag naar zijn energie en creativiteit groeide snel aan beide kanten waardoor hij besloot tijdens zijn universitaire studie om voor zijn bedrijven ook een team te creëren.

Ruim 5 jaar vervult hij de rol als teambuilder om van zijn beide passies succesvolle ondernemingen te maken. Hij weet zijn team in deze tijd te laten groeien naar ruim 30 medewerkers, waarmee ze actief worden voor meer dan 300 scholen als het gaat om het geven van voorlichting en zeker 450 klanten die gebruik maken van hun marketing oplossingen.

In dezelfde tijd richt Roy nog 2 organisaties op die de focus hebben op het creëren van meer bewustwording als het gaat om digitale geletterdheid binnen het onderwijs en cybersecurity voor bedrijven en overheidsinstanties. Zijn bedrijf Digiwijzer Nederland groeit binnen een jaar van 1 medewerker naar 15 medewerkers en is inmiddels marktleider binnen haar vakgebied.

In zijn rol als jong ondernemer en eigenaar van RV Groep (bestaande uit 5 bedrijven) wordt Roy inmiddels binnen het onderwijs gezien als inspiratiebron voor het bewuster worden over sociale media en de online wereld. Met zijn jonge team aan medewerkers zijn ze actief voor meer dan ruim 750 organisaties door heel Nederland en buitenland. Constant laat hij zich inspireren door nieuwe ontwikkelingen zoals kunstmatige intelligentie op dit moment en verwerkt hij deze in zijn actuele lezingen.

Alle mensen herkennen zich in zijn concrete praktijkvoorbeelden en zeggen veel te hebben aan zijn toekomstgerichte tips ten behoeve van meer bewustwording. Roy zijn passie voor het creëren van meer bewustwording sijpelt duidelijk door in zijn energieke optredens. Bedrijven die hem boeken, zijn verzekerd van een inspirerende bijeenkomst.